Fast food a otyłość, czyli jak szybkie jedzenie może wpływać na masę ciała
Mimo rosnącego zainteresowania zdrowym stylem życia popularność dań typu fast food nie spada. Pokazał to chociażby rapor...
Leczenie
23 paź 2025
Sugerowane
W ramach 4. edycji kampanii przygotowaliśmy wystawę zdjęć jej nowych ambasadorów, w której udział wzięli: Aneta Zając, Robert Kudelski, Emilia Modrzyńska, Adam Gajewski oraz Agnieszka Liszkowska-Hała.
Ambasadorzy poprzez wystawę kierują do pacjentów z otyłością, ale także ogółu społeczeństwa, swoje przemyślenia dotyczące problemów z jakimi osoby z otyłością muszą mierzyć się na co dzień. W szczególności związane są one z nieprzychylnością społeczeństwa do osób zmagających się z otyłością. Według badania opinii zrealizowanego w ramach kampanii aż 69% Polaków było świadkiem niewłaściwego traktowania osoby z otyłością. Do najczęstszej formy werbalnej dyskryminacji należą m.in.: złośliwe żarty, oceniające komentarze, plotkowanie za plecami chorego oraz wygłaszanie rad bez wyraźnej prośby chorego, które nie wnoszą nic wartościowego.
Wspólnie z ambasadorami chcemy edukować, że choroba otyłościowa nie jest winą chorego i może spotkać każdego z nas, ale także uwrażliwić społeczeństwo na to, że sposób, w jaki mówimy o chorych i do chorych, realnie wpływa na ich motywację i dalsze rokowania, a także samoocenę oraz stan emocjonalny. Kampania stawia sobie w tym roku za cel promowanie komunikacji o otyłości, w której na pierwszym miejscu stawia się osobę, a nie chorobę.
Zapraszamy do obejrzenia wystawy i wsłuchania się w głos ambasadorów 4. edycji kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”.