

Sugerowane
„Porozmawiajmy Szczerze o Otyłości” to ogólnopolska kampania edukacyjna, którą Novo Nordisk Pharma Sp. z o.o. realizuje od 2020 roku. Jej głównym celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat otyłości jako przewlekłej choroby wymagającej leczenia, a także promocja otwartej i empatycznej dyskusji na jej temat. Patronami merytorycznymi bieżącej edycji projektu są: Polskie Towarzystwo Leczenia Otyłości i Polskie Towarzystwo Otyłości Dziecięcej.
Ze względu na fakt, iż obecnie 21% dorosłych Polek i Polaków choruje na otyłość, w kampanii istotne jest obalanie mitów dotyczących otyłości, które często postrzega się przez pryzmat estetyczny lub jako wynik braku samodyscypliny. Prowadzona w ramach kampanii edukacja społeczna koncentruje się na naukowym podejściu do przyczyn otyłości i jej powikłań zdrowotnych, takich jak cukrzyca typu 2, choroby sercowo-naczyniowe czy niektóre nowotwory1.
W projekt angażują się również osoby publiczne, w tym aktorzy i influencerzy. Ambasadorami i Ambasadorkami kampanii na przestrzeni lat byli m.in. Cezary Żak, Aneta Zając, Justyna Mazur-Kudelska, Robert Kudelski, Bartek Nowosielski, Kacper Łukasiewicz.
Poznaj naszych ambasadorówNa przestrzeni ostatnich lat kampania zdobyła wiele prestiżowych nagród, w tym Złotego Spinacza w kategorii „Medycyna i Zdrowie” oraz Srebrnego Spinacza w kategorii „Media Relations” w 2022 roku. Natomiast w 2023 roku kampania nominowana była do Sabre Awards, a Słownik „Jak wspieracjąco mówić o chorobie otyłościowej” uzyskał Brązowy Spinacz w kategorii „Custom publishing”. Dzięki różnorodnym inicjatywom i narzędziom edukacyjnym, jak „Karta Praw Chorego na Otyłość” czy audiobajka „Każdy ma SuperMOCe”, projekt ten wyróżnia się jako ważny głos w dyskusji o otyłości w Polsce.